روش های بسیاری برای طراحی یک سایت وجود دارد که می توانیم با توجه به ویژگی ها و امکانات مورد نیاز پروژه آن ها را انتخاب کنیم. یکی از انواع طراحی وب ، طراحی سایت اختصاصی است که در ادامه مقاله به بررسی آن به طور کامل میپردازیم.

 

تعریف طراحی سایت اختصاصی:

 

در سایت های اختصاصی معمولا تمام پلاگین ها ، پوسته و امکانات سایت توسط طراح سایت به صورت اختصاصی طراحی می گردد و از cms آماده و یا کدهای کپی استفاده نمی شود. بسیاری مشتریان با توجه به نیازهای پروژه تصمیم می گیرند از سایت های اختصاصی استفاده کنند که در این صورت سیستم های مدیریت محتوا آماده مانند وردپرس، جوملا و غیره نمی توانند آنان را کمک کنند.

 

مزایا و معایب طراحی سایت اختصاصی :

 

از مزایای طراحی سایت اختصاصی می توان به انعطاف پذیری زیاد در مورد نیازهای پروژه و کاربر اشاره کرد. همچنین به دلیل اختصاصی بودن پوسته سایت معمولا تمپلیت سایت منحصر به فرد و غیر کپی است. طراحی سایت اختصاصی معمولا هزینه طراحی بالایی دارد که این مورد از دغدغه های مشتریان است. در سایت های اختصاصی معمولا مشتری همیشه به پشتیبانی خود طراح احتیاج دارد و دریافت پشتیبانی از طراحان دیگر کمی مشکل است.

 

آیا طراحی سایت اختصاصی بهتر از وردپرس است؟

 

پاسخ این سوال تعیین شده نیست و نمی توان به قاطعیت گفت که سایت های اختصاصی بهتر از جوملا یا وردپرس است. بسیاری از پروژه های وردپرس از پروژه های اختصاصی به مراتب بهتر هستند و بر عکس آن هم ممکن است. به طور کل اینکه وب سایت اختصاصی کیفیت بیشتری نسبت به cms دیگر داشته باشد کاملا وابسته به طراح سایت دارد.

 

آیا سئو سایت اختصاصی بهتر انجام می شود؟

 

در پاسخ به این سوال می توان گفت تفاوت آنچنانی بین cms ها در سئو سایت وجود ندارد . هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا اگر اصولی طراحی و راه اندازی شود قابلیت سئو را به بهترین شکل داراست.

می تونید یه صحفه اختصاصی برای معرفی خدمات و محصولات تون استفاده کنید بصورت رایگان در کارت ویزیت الکترونیک خود .

با ما تماس بگیرید.