برای موفقیت در تجارت نتورک مارکتینگ ، جلسه هر فرد با خودش ، موثرترین جلسه اوست. تا روی کار خودش تمرکز کند و بپرسد: «الان در کجای این کار قرار دارم؟»

هشت دلیل برای شکست افراد در این حرفه وجود دارد :
۱- جدی نگرفتن کار:
فکر میکنند که این یک کار موقت است یا کار کسانیست که شغل دیگری ندارند که انجام بدهند . اما باید توجه داشته باشیم که چیزی به نام تجارت موقت نداریم ! بلکه تاجر موقت داریم ! اغلب کار را جدی نمیگیرند چون همه فکر میکنند که برای راه اندازی یک تجارت موفق نیاز به سرمایه‌ بالایی دارد . خیلیها میگویند امتحان می‌کنم اگر خوب از آب درآمد آن را جدی خواهم گرفت . داشتن چنین چهارچوب ذهنی مثل این است که یک تاجر بگوید که من در یک نانوایی سرمایه گذاری می کنم اگر خوب بود سپس آن را جدی میگیرم . پس اول باید جدی گرفت و بعد باید پولدرآورد
بهترین کود برای یک مزرعه جای پای دهقان است . یعنی باید در آن مزرعه قدم بزند و کار کند و شخم بزند و آبیاری نماید .

۲- شک (Doubt): آفت این تجارت است . این کار ایمان میخواهد .(مثل هر کار دیگری) در این کار با وجودیکه هنوز خودتان چکی نگرفته اید به خاطر اینکه طرح را دیده اید ، حس کرده اید ، شاهد موفقیت دیگران بوده اید ، سپس ایمان آورده اید .
به افراد تازه کار هشدار بدهید که از منفی بافان و رویادزدان دوری کنند . وارد مشاجره نشوید مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشید و :
                                       

 واقعا از منفی بافان دوری نمایید 


این افراد در حقیقت با منفی بافی خود میگویند: تو چطور به خودت جرئت میدهی فکر کنی که میتوانی برتری داشته باشی درحالیکه مثل ما هستی ؟


در عوض به افرادی نزدیک شوید که عاشق اینکار هستند. بعد از یک مدت ، همه افرادی که به شما میگفتند «نــه!» وقتی موفقیتهای شما را ببینند ، به شما نگاه میکنند و میگویند که کار خوبی است .

(توضیح اینکه: دوری از منفی بافان خیلی جاهای دیگر هم توصیه شده است. مثلا در تعلیمات مذهبی  به مردم کم اطلاع گفته میشود که از کفار دوری کنید و کتابهای ضاله را نخوانید اما از افراد عالم و صاحب نفوذ میخواهند که برعکس بیایید و با کفار بحث کنید . (پس باید دقت کرد که وارد مشاجره نشوید مگر آنکه شما صاحب نفوذ باشید)

به جای دلسرد شدن به موفقیت فکر کنید. به باور فکر کنید و بگویید چرا فلانی ، موفقیت را درک نکرد . اگر شما را پس زدند به دلیلش فکر کنید .
شما معیار اصلی شبکه خودتان هستید و چه بخواهید و چه نخواهید روی آن شبکه نفوذ دارید .
پس هر چیز منفی را به سمت بالا و هر چیز مثبتی را به سمت پایین هدایت کنید و خیلی مهم است ((Negative UP   &   Positive Down

(اگر زیرمجموعه هایتان شما را منفی ببینند ، این منفی و ناامید بودن شما به زیرمجوعه تان(همانند سازی) duplicate میشود . آنها هم زیر مجموعه هایشان را دو برابر نا امید میکنند)

۳- کسانی که برای آموزش دیدن در این تجارت وقت نمیگذارند: برای موفق شدن در این رشته باید تمام جوانب آن را مطالعه نمود. هر چه بیشتر بدانید ، مسلطترید . تا آنجایی که میتوانید در مورد شرکت چیز یاد بگیرید. مثلا: چرا شروع به کار کرده؟ ... چرادر هنگ کنگ؟ ...مدیرانش چه کسانی هستند؟ ... چطور توانست با ضرابخانه سلطنتی استرالیا همکاری کند و ۳۰۰۰ شرکت در حال حاضر در دنیا از این طریق فعالیت می‌کنند .
هر چه بیشتر بدانید اعتماد به نفستان بالا می‌رود. پس خود را از منافع و امتیاز آگاهیها محروم نکنید .

۴- فکر میکنند که این کار ، راه سریعی برای پولدار شدن است: اگر یک سازمان بزرگ با چکهای بزرگ میخواهید؛ باید یکسری فداکاریهایی هم انجام بدهید . مثلا از چند تفریح و مهمانی و ... چشمپوشی کنید. باید بهای موفقیت در این کار را حساب کرد .
در این کار باید دیگران را برای لیدر شدن پرورش داد و این کار زمان میبرد. پس این حرفه پولدرار است (۱۰۰٪) اما نه به سرعت !

۵- خیلی ها هستند که تمرکز ندارند: تمام افراد موفق تمرکز دارند . قانون اول مبارزه میگوید که تمرکز همان قدرت است. Levi Strauss با دوخت شلوار جین به همه جا رسید و فقط جین تولید کرد. البته به تازگی پیراهن هم دوخت اما بعد از حدود ۱۳۰ سال تولید جیـن! چیز زیادی بلد نیست درست کند اما جین را خوب بلد است !

۶- نمیدانند که چطور دیگران را پرزنت کنند: اگر نتوانید کارتان را معرفی کنید ، کسی شما را جدی نمیگیرد . اگر مشتری خودتان را بیاورید در جلسه بدون آنکه خودتان بتوانید معرفی کنید ، فکر می‌کند که شما کار را جدی نگرفته اید . البته قرار نیست که همان اول بتوانید معرفی کنید اما بعد از چند ماه باید بتوانید و اگر بتوانید ، مشتری می‌داند که شما کار را جدی گرفته اید .
پس چگونگی معرفی کار را یاد بگیرید و آموزش بدهید .

۷- آینده را نگاه نمیکنند(فقدان آینده نگری): یعنی فقط امروز را میبینند . وضع مجموعه را در ۶ ماه آینده در نظر بگیرید . آینده شما در آینده بستگی به کارهایی دارد که در آینده انجام میدهید یا نه ؟
۵ سال دیگر بالاخره میرسد چه امروز به فکرش باشید و چه نباشید . آینده به شما خیره شده است . شما میخواهید چه کار کنید ؟

۸- کسی که شکست میخورد بینش ندارد: به آدمهای بدون بینش امید نبندید . بدون بینش انسان از بین میرود . بینش انسان را به تکاپو وا میدارد . بینش به انسان جسارت میدهد . بینش کاری که هر روز انجام میدهید را متنوع میکند . اگر می‌خواهید در کاری موفق بشوید اول مشحص کنید که هدفتان چیست و چه چیزی را هدف گرفته اید ؟